Objectives

OBJECTIVES:

  • Improve creativity, solve real problems in different contexts and develop students´ ability to create new problems, ask questions and share relevant ideas.
  • Improve the attitude of the group of adults towards mathematics education, improve their literacy skills and promote their digital skills, increasing their interest, motivation, flexibility and perseverance in lifelong learning, correcting negative attitudes traditionally linked to study, such as lack of confidence, self-esteem or anxiety.
  • Prepare adults for continuous and autonomous learning, developing in them critical thinking, and promoting equity, social cohesion and active citizenship.
  • Promote professional trainers of adults´ development of basic skills, providing them with a new tool for adult learning in informal contexts.

 

OBJETIVOS:

  • Mejorar la creatividad, solucionar problemas reales en diferentes contextos y desarrollar en los estudiantes la capacidad de crear nuevos problemas, hacer preguntas y compartir ideas relevantes.
  • Mejorar la percepción del colectivo de adultos hacia el aprendizaje de las matemáticas, mejorar sus habilidades de alfabetización y promover sus competencias digitales, incrementando su interés, motivación, flexibilidad y perseverancia en el aprendizaje a lo largo de la vida, corrigiendo las actitudes negativas tradicionalmente vinculadas al estudio, como la falta de confianza, autoestima o la ansiedad.
  • Preparar a los adultos para el aprendizaje continuo y autónomo, desarrollando en ellos el pensamiento crítico, y promoviendo la equidad, la cohesión social y la ciudadanía activa.
  • Promover el desarrollo profesional de los formadores de adultos en competencias básicas, dotándoles de una nueva herramienta para el aprendizaje de adultos en contextos informales.

 

TAVOITTEET

:

  • Edistää luovuutta, ratkaista todellisia ongelmia eri konteksteissa ja kehittää opiskelijoiden kykyä luoda uusia ongelmia, kysyä kysymyksiä ja jakaa oleellisia ideoita.
  • Kehittää aikuisryhmän asenteita matemaattista koulutusta kohtaan, kehittää heidän lukutaitoaan ja edistää heidän digitaalisia taitojaan ja lisätä kiinnostusta, motivaatiota, joustavuutta ja pitkäjänteisyyttä elinikäistä oppimista kohtaan, opiskeluun liittyvien negatiivisten asenteiden korjaamista, kuten itsevarmuutta, itsetuntoa ja ahdistuneisuutta.
  • Valmistella aikuisia jatkuvaan ja itsenäiseen oppimiseen, heidän kriittisen ajattelunsa kehittämistä sekä tasa-arvon, sosiaalisen yhteenkuuluvuuden ja aktiivisen kansalaisuuden kehittämistä.
  •  Edistää ammattilaiskouluttajia aikuisten perustaitojen kehittämisessä, tarjoamalla kouluttajille uusi työkalu aikuisten oppimiseen epämuodollisissa konteksteissa.

 

OBIETTIVI

:

  • Migliorare la creatività, risolvere problemi reali in diversi contesti e sviluppare la capacità degli studenti di creare nuovi problemi, porre domande e condividere idee rilevanti.
  • Migliorare l’attitudine del gruppo di adulti verso l’insegnamento della matematica, migliorare le loro abilità di alfabetizzazione e promuovere le loro competenze digitali, aumentando il loro interesse, la motivazione, la flessibilità e perseveranza nell’apprendimento permanente, correggendo atteggiamenti negativi tradizionalmente legati allo studio, come la mancanza di fiducia, autostima o ansia.
  • Preparare gli adulti alla formazione continua e autonoma, sviluppando il pensiero critico e promuovendo equità, coesione sociale e cittadinanza attiva.
  • Promuovere i formatori professionisti dello sviluppo delle abilità di base degli adulti, fornendo loro un nuovo strumento per l’apprendimento degli adulti in contesti informali.

 

CELE:

  • Doskonalenie kreatywności, rozwiązywania rzeczywistych problemów w różnych kontekstach i rozwijania umiejętności do kreowania nowych potrzeb, zadawania pytań oraz dzielenia się pomysłami.
  • Rozwijanie nastawienia grupy dorosłych do edukacji matematycznej, doskonalenie umiejętności czytania i pisania oraz promowanie umiejętności cyfrowych, zwiększanie zainteresowania, motywacji, elastyczności i wytrwałości w uczeniu się przez całe życie, korygowanie negatywnych postaw tradycyjnie związanych z brakiem zaufania, poczuciem własnej wartości lub lękiem.
  • Przygotowanie dorosłych do ciągłego i samodzielnego uczenia się, poprzez rozwijanie w nich krytycznego myślenia i promowanie równości, spójności społecznej i aktywnego obywatelstwa.
  • Promowanie profesjonalnych trenerów rozwoju podstawowych umiejętności dorosłych, zapewniając im nowe narzędzie do uczenia się dorosłych w sposób nieformalny.

 

HEDEFLER:

  • Yaratıcılığı geliştirmesi, gerçek sorunları farklı bağlamlarda çözebilir ve öğrencilerin yeni sorunlar yaratma, soru sorma ve ilgili fikirleri paylaşma becerilerini geliştirmesi.
  • Yetişkinlerin matematik eğitimine yönelik tutumlarını geliştirmesi, okuryazarlık becerilerini geliştirin ve sayısal becerilerini geliştirin, onların yaşam boyu öğrenmedeki ilgisini, motivasyonunu, esnekliğini ve azimliğini arttırır, geleneksel olarak çalışma ile ilgili olumsuz tutumları düzeltir, örneğin güven eksikliği, benlik saygısı veya kaygı vb.
  • Yetişkinleri sürekli ve özerk öğrenmeye hazırlanması bunları eleştirel düşünme yeteneği geliştirin ve eşitlik, sosyal uyum ve aktif vatandaşlığı teşvik edilmesi.
  • Yetişkinlerin temel becerilerini geliştirmeleri için mesleki eğiticilerini tanıtması ve böylece kayıt dışı bağlamlarda yetişkin öğrenimi için yeni bir araç sağlanması.

Blog at WordPress.com.

Up ↑

%d bloggers like this: